خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/24 - 12:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
یوسفیان ملا:

انتقال سفارت استرالیا از تل‌آویو به قدس بده بستان سیاسی و اقتصادی با آمریکا است

عضو فراکسیون حقوق بشر مجلس معتقد است استرالیا صرفا برای دریافت امتیازهای اقتصادی با سیاست خارجی آمریکا همراهی می‌کند.

عزت الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به تصمیم استرالیا مبنی بر انتقال سفارت در رژیم صهیونیستی به قدس گفت: استرالیا تحت نفوذ کامل دولت انگلیس است و اگر این کشور در جایی از لحاظ اقتصادی بخواهد با آمریکا وارد تعارض شود از بین می رود.



نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: کشورهایی همچون کره جنوبی، کانادا، استرالیا و چین از جمله کشورهایی هستند که از نظر آمریکا رعایت حال این کشور را نکرده اند از این رو ایالات متحده در حوزه اقتصادی با آنها بدرفتاری دارد.



وی افزود: هر کشوری که قصد دارد آمریکا را ممنون خود کند و امتیاز اقتصادی از آنها بگیرد، سیاست خارجی این کشور را اجرا کرده و برای خودشیرینی اقداماتی می کند که در نهایت نیز بسیاری از آنها از اقدامات خود پشیمان می شوند.



یوسفیان ملا ادامه داد: در حال حاضر استرالیا به آمریکا نیاز دارد و می خواهد این کشور را بدهکار خود کند تا بتواند در حوزه اقتصادی قدرت چانه زنی داشته باشد و امتیاز بگیرد.



عضو فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اقدام استرالیا حمایت از قتل یک سرزمین و نسل و صحه گذاشتن بر حقانیت یک غاصب یعنی اسرائیل است، خاطرنشان کرد: اگر استرالیا به مقاصدی که دارد نرسد از همراهی با آمریکایی ها پشیمان می شود از این رو اتفاقاتی که در حوزه انتقال سفارت می افتد صرفا یک بده بستان اقتصادی و سیاسی است.



به گزارش خانه ملت، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد، استرالیا امکان به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت این رژیم و انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس را بررسی می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 264375
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار